Se sluncem ke zdraví, bez slunce k nemocem

08.02.2010 09:38
 

 

autor knihy: Uzdrav se sám - Markus Rothkranz 

Nikdo jiný to za tebe neudělá.

SLUNEČNÍ ZÁŘENÍ SOLÁRNÍ ENERGIE PRO TĚLO

Budiž světlo. Sluneční světlo je další léčivý dar z nebes, který si moderní společnost nesprávně vyložila. Ne, NEZPŮSOBUJE rakovinu. Lidé, kteří dostanou rakovinu kůže, jsou nezdraví.

Je to tak jednoduché.

Lidé v Africe rakovinu kůže nemají a s jejich barvou to nemá nic společného.V USA je u lidí s tmavou pletí nejvyšší výskyt rakoviny kůže. Tak v čem je rozdíl?

Výživa a životní styl!

Nevěřte nikomu, kdo vám tvrdí, že sluneční záření způsobuje melanom.

Jaký nesmysl.

Přesně naopak.

Studie z celého světa dokazují, že čím více se vystavujeme slunci, tím nižší je riziko zhoubné rakoviny kůže.

V nejslunnějších částech Austrálie je u plavčíků nižší výskyt rakoviny kůže, než u zaměstnanů na úřadech. Je to tak: více slunce, méně rakoviny. Jak je tedy možné, že spousta lidí, kteří na slunce chodí mají melanom?

Protože jsou TOXIČTÍ.

Nejí správná jídla, kouří, pijí alkohol a plní svá těla všemožným zpracovaným odpadním jídlem. Jejich játra jsou ucpaná a už špatně fungují.

Jejich ledviny jsou tak toxické, že jejich krev musí vytlačovat toxiny ven přes kůži, kde se na slunci upečou a vzniknou kožní buňky způsobující melanom.

Existuje mnoho kultur třetího světa, které jsou celé dny na slunci a nepoužívají žádný ochranný krém. Zase, nemá to nic společného s barvou pleti, jelikož nejvyšší počet rakoviny v moderním světě je u lidí s tmavou barvou pleti.

Jde o MODERNÍ výživu a životní styl, který je zabíjí. 

OPALOVACÍ KRÉMY jsou jednou z nejtoxičtějších věcí, které na svoji kůži můžete dát!

Zůsobují více rakoviny kůže než cokoli jiného. Přečtěte si jejich etiketu. Vy doslova vtíráte a zapékáte tyto chemikálie do svých kožních buněk! Chcete mít rakovinu? Mažte se tím sajrajtem.

Bůh nedělá chyby.

Byli jsme navrženi, abychom byli na slunci. Lidé, kteří nemají dostatek slunečního světla začnou mít různé druhy fyzických, psychických a emocionálních problémů.Kosti se začnou změkčovat (stav zvaný křivice), přijde deprese (nejvyšší počet sebevražd je z míst s nejmenším množstvím slunečního záření), hladina hormonů a imunita klesne a lidé onemocní.

Na druhé straně lidé, kteří CHODÍ na slunce:

- mají více energie

- silnější imunitní systém, jsou méně nemocní

- mají hustší a silnější kosti

- mají silnější svaly

- bohatší krev

- zdravější nervy

- zjišťují, že slunce zvyšuje množství železa v krvi (způsobuje opálený vzhled)

 

Zvažte tato fakta:

- v USA je výskyt rakoviny nejvyšší ve státech s nejméně slunečním zářením

- sluneční záření může snížit riziko rakoviny prsu o 40% a rakoviny vaječníků až o 80%

- vystavení se přímému slunci zabíjí většinu typů plísní a kvasinek

- vystavení se slunci normalizuje hladinu hormonů, zvyšuje chuť na sex a plodnost

- vitamín D, který napomáhá mineralizaci kostí se tvoří, je-li kůže vystavena slunci

 

Já osobně se ničím nemažu, ale můžete použít kokosový olej, MSM krém nebo olivový olej.

Nedávejte si na kůži nic, co byste nemohli sníst.

Hned se to vsákne. Transdermálně (přes kůži) je nejjednodušší způsob, jak dostat látku do krevního oběhu. Stejně jako nikotinové náplasti.

Takže se vyhněte jedovatým opalovacím krémům!

Vy POTŘEBUJETE sluneční záření, abyste byli zdraví, ale zároveň potřebujete být zdraví, abyste mohli přijímat hodně sluníčka. Navrhuji, abyste si kůži namazali jojobovým olejem a každý den si dopřáli 20 minut sluníčka (zatím co jíte správně a detoxikujete se).

 

OPALOVACÍ KRÉM Z PŘÍRODY

Velkolepý záměr přírody je úžasný. Opět, primitivní národy a zvířata nepoužívají opalovací krémy a nemají rakovinu kůže.

O jaké jde tajemství?

Svůj „opalovací krém“ získávají z toho, co JÍ.

Můžete se ptát, co to tedy je?

 

pozn. text výše uvedený je z knihy autora knihy „Uzdrav se sám“ Markuse Rothkranze

 

Se sluncem ke zdraví, bez slunce k nemocem

Slunce je dárcem života! Život na Zemi je na něm přímo závislý a bez pravidelného přísunu energií nabitých slunečních paprsků bychom nepřežili my ani ostatní živoucí organismy kolem nás. Na chvilku se nyní zasněte a představte si raně dubnový den. Po dlouhých temnem zalitých chladných měsících se poprvé dostavil čas, kdy slunce na modré obloze jasně září a magická intenzita jeho paprsků prosvěcuje každičký růžek vaší domácnosti. Vykročíte do ulic a naskytne se vám tento úžasný pohled. Lavičky, trávníky, schody, hřiště a téměř každé místo, kde se dají jen trochu složit kosti, jsou přeplněné lidičkami, kteří se ze zavřenýma očima a spokojeným úsměvem poddávají kouzelnému svitu jarního sluníčka.

Velká část společnosti žije dnes ve strachu před sluncem a mnozí z nás se mu snaží do velké míry vyhýbat. Přesto však jen málokdo odolá uvedeným jarním paprskům, které po dlouhé zimě příjemně prohřívají naši pokožku. Intuitivně tak ke slunci bezesporu tíhneme a potřebujeme ho. Avšak rozum a řada „odborníků“ na zdraví a výživu se nás neustále snaží přesvědčit o opaku. Jak se tedy z dnešního pohledu věci mají? Inu, pročtěte si pečlivě následující řádky a posuďte sami.   
 
Nejnovější výzkumy
Ve vědeckých kruzích se stále častěji objevují publikace, které přesvědčivě dokládají, že sluneční fóbie panující v dnešní společnosti není zdaleka tak zdraví prospěšná, jak se mnozí domnívají. Ba naopak! Nedostatek přímého kontaktu se sluncem rozpoutal v dnešním světě tichou epidemii nedostatku vitaminu D a s tím i četné zdravotní potíže!

V této souvislosti Vás možná ihned napadá řada otázek jako „Hrozí i mě a mé rodině riziko nedostatku vitaminu D?“, „Jak se takový nedostatek konkrétně projeví na celkovém zdraví?“, „Je tedy prospěšné opalovat se na slunci a když už, tak kolik?“, „Co ochranné opalovací krémy - používat či nepoužívat?“, „Jaké jsou kromě slunce další zdroje vitaminu D?“ a třeba i mnoho dalších. Nejprve si v krátkosti přibližme, co vůbec je vitamín D, jak se vytváří a jaké jsou jeho funkce.

O vitaminu D
Vitamin D byl objeven v roce 1920 během dlouholetého vědeckého výzkumu, který hledal cestu, jak úspěšně léčit křivici (bolestivé onemocnění kostí u dětí).

Vitamin D je vytvářen pokožkou v reakci na ultrafialové záření (UVB) slunečního světla. Během této geniální chemické reakce dojde nejprve k přeměně prvotní neaktivní formy vitaminu D na tzv. 25 hydroxy vitamin D. A poté se 25 hydroxy transformuje na plně aktivní formu nazvanou D125 dihydroxy vitamin D.    

Organismus využívá vitamin D především při metabolismu vápníku. Je to právě onen zmíněný aktivní D125 dihydroxy, který hraje kritickou roli při vstřebávání kalcia ve střevech a podílí se tak přímo na zdraví našich kostí, zubů, chrupavek a nervového systému. Vitamín D má rovněž za úkol regulovat růst buňek, čímž přispívá ke kontrole případného bouřlivého buněčného množení.

Tichá pandemie jménem „Nedostatek vitaminu D“
Dr. Michael Holick je jednou z nejuznávanějších kapacit v problematice vitaminu D. Jeho vědecké práce patří k těm nejkvalitnějším a nejžádanějším v daném oboru. Během nedávné strhující přednášky nazvané Pandémie vitaminu D a její zdravotní dopad se Dr. Holick podělil o celou řadu fascinujících vědeckých faktů v otázce vitaminu D a jeho dopadu na lidské zdraví. Zde je výčet nejzajímavějších bodů:
 

  • Nedostatek vitaminu D je tichá globální epidemie. V některých částech Evropy trpí nedostatkem vitamínu D až 80% populace! Hlavní příčiny: mnoho času traveného v uzavřených prostorách (budovy, auta apod.), náboženské principy, přehnaná ochranna před sluncem (krémy, brýle apod.), obezita, vrozený nutriční deficit.

  • Nemoci, u kterých se prokázal chronický nedostatek vitaminu D: artridita, cukrovka typu 1, osteoporóza, osteomalácie (měknutí kostí), roztroušená skleróza, rakovina tlustého střeva/prsu/slinivky a kostní dřeně, tuberkulóza a jiné. 

  • V zeměpisné šířce nad 35 poledníkem nedokážeme během zimních měsíců přetvořit ze slunce žádný vitamin D. To znamená, že obyvatelé i tak sluncem zalité oblasti jako třeba portugalský Lisabon, mají během zimních měsíců nedostatečným příjmem vitaminu D ze slunce.

  • Lidé s nadváhou mají o 55 % nižší schopnost vstřebávat vitamin D. Takže prosím vás, tloušťka opravdu není jen kosmetická záležitost a může, mimojiné, seriózně přispět k vitaminovému deficitu.

  • Při dostatečném množství vitaminu D tělo dokáže vstřebat asi jen 30 % veškerého vápníku. Pokud je hladina vitaminu D nedostatečná, efektivita vstřebávání klesá na 10 až 15 %.

  • Sluneční záření je tím nejspolehlivějším a nejlevnějším zdrojem vitaminu D. Je téměř nemožné přijmout dostatečné množství vitaminu D jen z potravy. Organismus vstřebá o polovinu méně vitaminu D podaného orálně.

  • Člověk by musel denně pít cca 10 sklenic fortifikovaného mléka a jíst každý den porci ryby, aby naplnil vitamin D alespoň na nejnižší potřebnou hladinu. Kromě toho je velký rozdíl mezi volně žijícími rybami a rybami pěstovanými na farmách. Divoký losos například obsahuje 3,5 krát více vitaminu D než losos farmářský.

  • I slabý opalovací krém (UV faktor 8) zabraňuje z 95 % tvorbě vitaminu D. Krémy na opalovaní tím tak spíše vytvářejí živnou půdu pro četné zdravotní neduhy, než aby jim bránily.

  • Chronický nedostatek vitaminu D se nedá vyrovnat ze dne na den. Obvykle tělo potřebuje několik měsíců pravidelného slunečního záření a výživových doplňků k obnově kostí a nervového systému.

  • Doporučená dávka vitamínu D se pohybuje kolem 1 000 UI/den. Při vážném vyčerpání rezerv se pro rychlé doplnění doporučuje příjem až 50 000 UI za týden.


Jaký z toho všeho tedy vyvodit závěr? Slunci se rozhodně nevyhýbat! Sluneční fóbie, jakožto úmyslné či neúmyslné vyhýbání se slunci, přivádějí dříve či později deficit vitaminu D a s tím související zdravotní problémy. Vitamin D hraje v lidském zdraví kritickou roli a slunce je jeho nejlepším zdrojem. Vůbec to však neznamená, že ode dneška se z každého musí stát opalovací maratonec. Všeho s mírou! Nezapomeňte, že pořekadlo „více neznamená lépe“ platí ve výživě dvojnásob.

Časté sluneční lázně od jara do podzimu v délce od 10 – 60 minut dodají tělu adekvátní množství vitamínu D. V zimě se pokuste alespoň na krátkou dobu uniknout do některé tropické oblasti a dočerpejte tam potřebné zásoby. Svému tělu dopřávejte celé spektrum slunečního svitu, tzn. opalování bez ochranných krémů, slunečních brýlí a pokud okolnosti povolí, i bez ošacení.

Ať se nám to tedy líbí nebo ne, fatkem zůstává, že pravidelný přímý kontakt se sluncem je aktivita, která pro nás velmi často znamená rozdíl mezi zdravím a nemocemí a v konečném součtu rozdíl mezi životem a smrtí.   

     


Záznam přednášky Dr. Michaela Holicka na 34. Evropském symposiu kalcifikačních tkání v Kodani.

Dr. Micheal Holick je profesorem medicíny, fyziologie a biofyziky na Boston University, kde je zároveň ředitelem centra klinického výzkumu, vedoucím laboratoře pro výzkum vitaminu D, kůže a kostí a ředitelem centra pro výzkum biologického dopadu světla.

Webové stránky Dr. Holicka
http://www.uvadvantage.org/

Vědecké studie v plném znění:
Studie č.1 – Vyšší nutriční příjem vápníku a vitaminu D výrazně snižuje riziko všech druhů rakovin u žen po přechodu.
Studie č.2 – Spojitost mezi příjmem vitaminu D a výskytem adenomu a rakoviny tlustého střeva.
Studie č.3 – Dostatečný příjem vitaminu D snižuje riziko rakoviny prsu o 50 %.
Studie č.4 – Příjem vitaminu D nepřímo spjatý s revmatickou artritidou  
Studie č.5 – Příjem vitaminu D u novorozenců a riziko cukrovky typu 1 v pozdějším věku
Studie č.6 – Jisté příznaky roztroušené sklerózy jsou regulovány vitaminem D
Studie č.7 – Opalovací krém tlumí tvorbu vitaminu D

 

Honza Brodský

Slunce – základní prvek dobrého zdraví